4 jan. 2013

Veckans nu

Dåligt med uppdateringar just nu, vi vet. Detta kan som vanligt skyllas på kvinnor, datorspel och överdrivna mängder klart onyttig mat, men ingen av dessa är egentligen en riktig ursäkt så läs på bara.

Svenska Skateboardgalan står och frustar i farstun så om ni inte redan kollat in alla dudes och teams och sedan röstat så borde ni göra det omedelbums. Personligen var jag mest stoked på Josefs part, i synnerhet näst sista trixet som fick mig att klämma en ischoklad i galonisarna.

Sedan den första dagen i Herrens år 2013 bor nu även Co-Founder och flaträv Filip Jevinger i Göteborg igen efter en tids uppstyrdhet och Bakad är nu återigen samlade i bland andra Clas-Peder Malmbergs sketna, regniga och grusiga hemstad.

I jakten på att hitta något vettigt att skriva om här så letar jag igenom mina favoriter på Youtube (en diger lista med många guldklimpar) och stöter på följande klipp på en dude vid namn Rowan Zorilla. Det är helt OMÖJLIGT att någon skatares utseende och åktstil matchar dennes namn så väl som herr Zorillas. Liten, hårig, kobent, slapp - asbra. Kolla bara i förhandsvisningen här nedan; det är en boarslide så som de var tänkta att göras.



I samma veva stötte jag även på Brädaskapets senaste alster. Flemmings stance på switch back tailen i slutet är $100.000.




Nu drar jag och skatar så det blir inget snyggt avslut på detta inlägget. Hej.