23 nov. 2012

Nytt fast ändå Retro - Shawn Powers

Shawn Powers var för mig en okänd förmåga vars namn jag hämtade upp från Defekts podcast Kastat i Etern. Han verkar visst vara inne hos Fryshusets skolade kombatanter, så jag var ju tvungen vad denna kille är för något.

En snabb sökning på youtube ledde mig till detta klipp: 

Efter den första linen bestående av endast ollies hungrade mitt sinne efter mer. Det här med att pusha fart i nedförsbacke med truckar lösare än diarré och göra en fet ollie och ihopkrupen vobbla fram med en motsägelsefull fullständig kontroll ger jag alltid tummarna upp till!

Hatare kommer nog reagera på att Shawn kör med en retrostil ala tidigt 90-tal, och att den där heelflippen är förjävlig i sin raket-sketchyness. Jag tycker dock att klippet känns fräsch, även fast den har tydliga hyllningar till forna tider.

Hela klippet är ju jävligt gött, men om man ska vara kritisk så är det bara vid 1:52 jag kan vara det.
Helmålad grippa OCH färgade kanter funkar tyvärr inte. Det ser fan förjävligt ut.