18 maj 2012

VM med Europa-VM

Efter att ha sett den andra delen av, förhoppningsvis, många i Artos underdomän i Patrick O'Dells Epicly Later'd stötte jag på följande klipp från 411VM Europe '97 med det Airwalk-sponsrade världsmästerskapet i Münster.

Stoke overload.

För många höjdpunkter för att lista alla här, men en av de många var ta mig satan i det Mike V. Inte pepp av allt han gör - boneless nosepick to fakester på ett handrail tvingar mig fortfarande att vifta med mina röda taxningspinnar, med besvikelsen som ett mörkt moln över min hjässa - men vad sägs om den extrakryddade kycklingvingen vid 3:48? Eller varför inte hyllningen till Neil Blender i slutet av hans åk?
Family Guy-nivå på den referensen, även om den var lite färskare '97 än vad den är idag.

Och att skata vert i en street-tävling? En annan värld och en annan tid. Flukta på här nedan: