13 aug. 2013

"I love it so much, I want it to die"

...yttrade en gång Jason Jessee, på någon av skateboardingens glansdagar. I en tid när skateboardåkare helt seriöst stämplas 'atleter' och energy-företag två gånger per månad lyckas uppfinna nya plagg att kränga med sin logotyp på så kan det kännas mer relevant än någonsin tidigare. Sjukligt stora företag som Nike, Adidas och New Balance är alla etablerade på skatescenen och, av någon anledning, respekterade av dennes publik som om de varit där sedan blonda, långhåriga pojkar åkte barfota på en tvåtumfyra. Det hade kunnat se rätt jävla dystert ut.

Men när mängden pengar som kostymnissarna skönjer i skatevärlden växer som en fet sydstatsbäbis och orsakar en flodvåg av skit, både hackat och malet, så är det inte utan att möjligheten ges för en handfull guldkorn att spolas iland samtidigt. Nedan länkar jag några trailers för kommande skaterullar som varenda en kommer vara givna köp för min del, trots studentbudgeten. Eldsjälar, som skaparna bakom dessa, är de som verkligen hindrar skateboardindustrin från att ruttna ända in till kärnan.







På tal om eldsjälar, så skickas lyckönskningar och gratulationer till Daniel på Royale Skateshop i Helsingborg som nu för andra gången genomfört en lyckad fortplantning med sonen Morris som resultat. Grattis!

I andra nyheter kan sägas att Bakad Inc. inför Q3 2013 gjort en hård ekonomisk satsning på videograveringsverktyg i form av en Panasonic DVC30, så nu har vi fan ingen ursäkt till att inte filma längre (ännu, vi kommer nog på något).  En första utsöndring från detta japanska under av elektronik kan beskådas nedan.



Hej.