12 mars 2013

Glad överraskning - Quicksilver i Buffalo


Den enda jag har följt med getögat på Quicksilvers skateteam har varit Reese Forbes och då hans ålder börjar komma ikapp hans vilopuls så har jag inte haft mycket intresse för det gänget - tills jag hittade denna.

Min gissning är att motståndarlagen inte direkt storknar när de ser spelarnarnamnen i quicksilvers skatelag, med ett undantag. Farbror hök har rimligtvis dragit i alla sina lyckotåtar och fått in sin förstfödde avkomma på teamet (som vi sen Baker's senaste tjofräs vet kan sina footplants).

Ändå är det en för mig okändis vid namn David Clark (kickflip i början) som väcker mitt intresse. Har har en väldigt arg och aggressiv stil, inte Kerry Getz-arg utan mer om Brandon Westgate och Dustin Dollin fick ett kärleksbarn och nämnda föräldrar bråkade under hela David Clarks uppväxt. Exakt så skejtar han och jag gillar det.

Nog om mina åsikter, kolla klipp i stället.

 

Reese Forbes innan han blev droppad av så många sponsorer att Shane Heyl på pappret framstår som en bättre åkare.



Avslutningsvis lite mer David clark, så klark.

AKA CLAVID DARK from Bernie Lomax on Vimeo.