23 feb. 2013

Vinnarintervju med en stolt mongopushare!


Efter en jämn kamp i den första tävlingen någonsin här på bakadbloggen så kommer nu den utlovade intervjun med vinnaren under pseudonymen "UNWARRANTED SELF IMPORTANCE": 

Tjena! Vem är du?
Jag är jag. Pär snart päron   

Vart bor du? 
Bor i Oslo, där allt är dyrare och lite sämre. Dock väldigt mycket att skejta på som jag aldrig gör. SÅ JÄVLA OTACKSAM JÄVEL tänker ni. Antagligen tänker jag

Favorittrick?
Ollie tycker jag är helt oslagbart för det sätter man varenda gång. Nästan + att hur coolt är det inte att pusha (mongo) på utav bara helvete och olla trottoar upp å ner å bara ATTACK!!!! precis hur häftigt som helst. Radical

Favoritskejtare?
Jimmy Jansson 

Bästa skatepepp-låt?
det brukar vara något jag starkt kopplar till skejtdel eller så. Iron maiden typ. Purgatory, running free, prowler och hallowed be thy name är låtar som jag helt knäppt blir skejtsugen av för det är så starkt förknippat med skejt i mitt hövvö. Misfits får igång mig som fan. När det begav sig för 1000 årsen hade jag fyra misfitsskivor med mig ut varje helg alldeles för länge, nerå men jo. I will refuselåten med Ian mckay skulle nog få mig ut också. Judas priest screaming for vengeance och breaking the law och victim of changes. Black sabbath, breaket i megalomania, N.I.B. osv osv. Gg allin, dead boys, radio birdman, damned heartbreakers, saints osv. Inser nu att toymachine welcome to hell har endel med detta att göra men Jaja. Sen kan ju själva titeln i en låt få igång skejtreptilen också, typ bolt thrower no guts, no glory eller nån text rad typ demon ride eller så. Men sen har ju min åkning blivit rappligare å rappligare så jag brukar gå igång på låtar me rapplig produktion typ eller nått. Blev ett jobbigt svar detta öeeum. Såhär såg playlisten ut på empetren senast jag var ute och pusha: missbrukarna - kristen resning, mob 47 - hatar ert system, riistetyt - vapaa maa, svart framtid - når bomba kommer, bastards,totalitär cimex osv blablabla jag gick igång på't. Om det måste vara nytt blir det väl vampiresjuan eller black magicdemon blir man lite sugen på skäjt. Blackmores night - journeyman. Så

Favorit ickeskejtrelaterade sysselsättning?
Film i b- c-klassen. Och musik. Serietidningar osv

Vem i Bakad-teamet har bäst pop tror du? 
jag har ju inte sett alla. Filippinen eller schakalen.

Tankar om mongopush?
den är väl skuggsidan av brädåkningen, hatad, avskydd och utstött. Join the darkside and let the hate flow through you.

Bild från fäjsbok-diskussion med Pär om mongopush.


Vem blir Skater of The Year 2013?
ingen aning. Bryr mig inte så mycket om branschen. Är väl ingen mes heller hähä. Nerå fast jo.

Avslutande ord?
 I ämbete av Gud i min egna värld förbannar jag denna blogg, för detta kommer ni att brinna i helvete. Nerå...

För att se Pär "Dödspärra" (Aka "Hasch-Pär") in action se följande blogginlägg!