7 feb. 2013

Vad i krösus namn hände med Scott Johnston?



Han fanns länge med i den mest svängen uppmärksammande svängen i och med Chocolate men försvann ganska abrupt efter Fully Flared. Jag bestämde mig för att leta reda på var denna tjommen egentligen håller hus för tillfället och ramlade över fler guldkorn än jag kan förmå att dela med mig av.

Hans spons-historia kan nog sammanfattas med Mad Circle -> Chocolate där det tidigaste jag hittar är 411 nummer 3 (!), en släng av OG-varning på den tidiga utgåvan. Året är '93 och formatet "Profile". Det upplägget har ändrat sig drastiskt på 20 år.



Nästa är hans Penal Code-part.



Slutligen hans koncisa men ack så sevärda del i "Chocolate Tour" anno 1999.



Efter några vändor på internets motorled så finner jag att Scott numera sitter och ritar pjuck till gammelhökens kimrökande avkomma på Lakai. För mer om scotty too hotty får ni besöka sidan som håller aktuell intervju.