19 feb. 2013

RVCA tappar fästet, Nestor till undsättning.

Efter Eswic-räden 2012 när ett gäng lämnade så tycker jag RVCA tappat charmen lite. Jag hade t.o.m. gått så långt att jag sagt att man har ett relativt namnsvagt team, även om man ligger inne med Cory Kennedy (som dock inte är med i aktuellt klipp). Det läggs trots allt en hel del galna saker i länkat klipp men jag var fortfarande inte helt övertygad. Det läggs en massa fokus på annat skit, surf- är större än skateteamet, det sponsras i var/varannan hörna av "The Octagon" och man ger penslar till aspirerande konstnärer. Mycket tosserier, ursäkta min skånska.

Något som motarbetar detta är att man har Nestor Judkins på teamet. Fan vad jag gillar åkare med den attityden som han har, bara principen att han alltid glad och verkar positiv gör så mycket. Jag tror att de yngre åkarna behöver mer av denna bilden istället för motsatsen.

Utöver hans felfria image så åker han med en stil jag bara kan drömma om. En back tail från han säger mig 100 gånger mer än samtliga burslagsmål som någonsin hållits, oavsett burens form. Mer fokus på filmer som denna om man på RVCA vill behålla guldåkare som honom.



Lägger till ett klipp till, med vad som kan vara top 5 lines någonsin. Jag är svag för lines utan pushande, när man dessutom landar ett trick i rätt fotpositionering för nästa så är jag såld. Tryck här för facit.