23 jan. 2013

Lewis Marnell, 15 år gammal

Lyckades av en slump komma över ett gäng nummer Funsport Skateboard förra veckan. I mitt extatiska bläddrande var intervjun med den då 15 år gamla Lewis Marnell den första artikel jag råkade fastna på. Bara några dagar senare spred sig nyheten om hans bortgång. Det sätter saker i perspektiv. Saker jag inte riktigt varken kan eller vill försöka sätta ord på och jag hänvisar till den stora skara mer begåvade knådare av skrift som lyckats. Jag hade ingen personlig relation till Marnell och rätt tunn connection till hans åkning också för att vara ärlig, men någon av er har säkert uppfattat hans storhet tidigare än jag och jag hoppas att denna intervjun väcker något, må det vara tankar eller känslor.

Intervjun återfinns i Funsport Skateboard Magazine, 1/98. Om ni skulle tveka på årtalets korrekthet så är reklamen på första uppslaget för Tony Hawk's pro model-brillor hos Arnette, med bågar skulpterade i blått plexiglas. 

Bilderna är skannade på en rätt risig skanner, så jag ber på förhand om ursäkt för den ibland lite skeva kvalitén. Klicka på bilderna för att göra de större.













VILA I FRID LEWIS