5 nov. 2012

Bredb(r)ent Atchley

Hur ofta är det man ser något som är helt nytt inom skateboardåkningen? Då och då är det någon som sätter t.ex. en nollie inny hizzy bs tizzy fs busy ut, men det har folk redan suttit halvslumrande på en busshållplatsen eller något och tänkt på. Det är såklart ej att underskatta heller, men när någon väl sätter det så är det inte mer än en bekräftelse av en massa människors kollektiva dagdrömmar, snarare än något som är banbrytande.

Men när någon förändrar sättet du kan föreställa dig någon manövrera en skateboard, är det fan banbrytande åkning.

Detta hände mig första gången jag blivit intellektuellt/själsligt/skateligt mogen nog att ta åt mig de första 10 sekunderna av Gonz part i Video Days. Andra gången hände det när jag såg Brent Atchley's part i This is my Element.
Minns att jag var helt paff. Minns någon kommentar som sa att om vatten kunde skata så vore det gestaltat av Brent Atchley.
Tyvärr så försvann han under ett tag från radarn men, tacka Odin, nu är han ta mig rövkuken tillbaka.

Mer hattar, mindre byxor, men han är tillbaka.


Brent Atchley from DAKINE on Vimeo.