13 aug. 2012

HATA SK8. Pt 2.


När man surfar tuben så kan man hamna lite varsomhelst.
För en tid sen så hamnade jag i ett stim med "Ey, kolla in min bräda"-filmer, där professionella
proffsåkare visar upp sina åkdon. Fullt medveten om att det jag skulle bevittna var reklam fullt ut så var det en annan sak som jag, efter några klipps fluktande, började se ett störande mönster.

Storleken har betydelse?

Jag hade inte tänkt på det förut, men helt plötsligt så verkar det som att ju större bräda man har, desto manligare är man. Se bara 0:35 i nästkommande klipp när Chris "manligheten själv" Cole kaxigt berättar att hans spett minsann är 8,5 tum och är betäckt med coola kosmiska tigrar. 




Håller du inte med om han verkar kaxig över sin manliga bräda? Tillåt mig då vända på resonemanget, och istället visa när stackars P-rod får försvara sitt lilla techspjut på endast 7,75 tum med både handrörelser och
ord 0:28 in i följande klipp:


Smärtsamt att se? Håller fullkomligen med. Jag är nämligen fullkomligt säker på att storleken INTE är av betydelse. Det är hur man använder sitt spett som borde vara det enda som betyder något. Dessutom borde det ju vara lättare att slinka in trixxen med ett mindre åkdon