7 juni 2012

Utspridning och Gotte

I detta nu är vi Bakad-gossar utspridda över en stor areal. Jag håller ställningarna här i Gbg, medans Fille och An10 är i BKD's födelseort Hbg, och Adam är i sitt fädernesland Ungern för att missionera ut det sanna bakad-ordet och även bunkra upp på lokala läckerheter inför sommarens bravader.

Första rapporten från Adam lyder:

"Jag försöker ta med så mycket hb jag får händerna på. Farfar har fixat jävligt gott vin också som man inte blir bakfull på, enligt honom."

Vi övriga bakad-medlemmar längtar med skräckblandad förtjusning över att få väta våra strupar med denna brygd, och önskar Adam lycka till. 

Medans vi väntar på Adams hemkomst och en fullständig recension av Farfar-vinet så kollar vi in följande klipp och speciellt den sista knappa minuten med nattiskibb, som får det att pirra i tossorna:


Jag ser även fram emot att, stärkta av exempelvis farfarsbrygden, försöka oss på att göra en ordentlig nattskeetsrulle med mina Bkd-riddare. 

Över och ut.