7 maj 2012

Magentas nya riddare och rapport från helgen.

Då var det dags att mätta sina sinnen med ännu ett klipp från ett av BKDs främsta
"like"-framkallare: Magenta Skateboards. 

Denna gång så har de en ny riddare runt sitt runda bord, och det är en lättfotad liten japs som har fått den äran. 

Koichiro Uehara heter han, och när man gör slappy noseslides som han gör så har man alltid en plats på vårt lilla skrymsle på denna världsomfamnade datanätverk. 

Här på hemmaplan så har jag, Filop och vår earlygrabbande vän Fjanton varit ute på klappjakt i helgen och rastat våra rullbrädor på, för oss, ouppmärksammad mark. 

Vi fick t.o.m. den stora äran att ta oskulden av en rostig trappcurb! Beväpnade med skateboardvax av rang (Rödfärgat zero-vax i form av en dödskalle) så inledde vi vår gemensamma kamp mot denna motsträviga  lilla kant. Den högg ifrån så bra den kunde, men i takt med att vår stridsmoral (och fart) höjdes, så hade den tillslut inte mycket att sätta mot längre. När både jag och Filop dansandes gled över den i varierade positioner så var slaget vunnet. Och som alltid, när man precis tagit oskulden av något, så var vi tillfredställda när vi åter satte riktningen mot känd mark igen. 

Förövrigt så spontanköpte jag en krysslåda med helvarvsrotation och tillhörande rullbrädespel i tredje utgåva igår. Så om någon undrar vart jag tagit vägen så vet ni vart jag befinner mig.