5 apr. 2012

Pyskegg

Jag tänte att jag skulle vara smart. Det är nämligen så att jag sitter på tåget på väg ner till helsingborg över påsk. Jag tänkte att jag skulle slå till med en platsbokning, det kunde vara värt 30 spänn för att slippa stå och åka tåg som en annan idiot. Det resulterade i att jag hamnade i den tysta vagnen i en 4a med en Luna Lovegood-kopia, hennes konstant bättringssminkande mor och en svartrockare från norge. Helt klart den mest intressanta kombinationen på tåget. I motsatta 4an har vi den självutnämnde, ständigt vakande, som trots att han inte köpt en plats(han har flyttat 3 gånger hittills)värnar om den tysta vagnens normer som om det vore hans cancerbotande kärleksbarn. Inget fel med att han inte lade på 30 spänn, jag vet inte om det är för att jag känner mig som ett rövhål för att jag gjorde det trots att det inte behövs eller om det bara är tystavagnenmannen, som nyss röt till så rejält åt familjen lovegood så att de bytade vagn. Så nu sitter jag och trummisen i mayhem här och drar oss för att andas. I trickspjutsrelaterade nyheter så pajjade jag ett ledband härromdagen, ingen skate för mig i hbg.